مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 09:402023-01-08پزشكي

آذربایجان شرقی پنجمین استان سالمند کشور است


رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی پنجمین استان سالمند کشور است گفت: با توجه به روند نرخ رشد جمعیت متاسفانه کشورمان به سمت سالمندی پیش می رود از این رو نیازمند ایجاد زیرساخت های مورد نیاز حوزه سلامت در این بخش هستیم - دکتر بهمن نقی پور، یکشنبه، 18 دیماه، در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با بیان اینکه بحث سلامتی از مهمترین محورهای زیر ساختی در حوزه بشری است افزود: بر اساس برآورد آمارها و اطلاعات موجود 20 درصد تامین سلامتی مردم بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است و 80 درصد بقیه بر عهده دیگر سازمان ها و ارگانهای جامعه است.

وی با اشاره به میزان بسیار پایین باروری در استان آذربایجان شرقی گفت: در شهرهای تبریز و جلفا کمترین میزان باروری را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به قوانین تعالی جمعیت گفت: باید در این امر مهم نیز همه ادارات، سازمانها و ارگانها با هم همکاری تنگاتنگی در فرهنگ سازی جوانی جمعیت داشته باشند.

نقی پور، استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان های مردم نهاد را ضروری دانست و گفت: تحقق برنامه های حوزه جمعیت تنها از طریق یک سازمان محقق نمی شود و نیازمند همراهی مردم و به خصوص سازمانهای مردم نهاد هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی پنجمین استان سالمند کشور است

آذربایجان شرقی پنجمین استان سالمند کشور است